dinsdag 15 januari 2013

Hartoperatie mei 2009. Locatie Isala cardiologie Zwolle. Ingreep: omleidingen kransslagaders na enkele maanden eerder gestaakte dotteractie. Het dichterbij gelegen MST Enschede was niet beschikbaar voor deze hartoperatie wegens uitbraak ziekenhuisbacterie in de operatiekamers daar op dat moment.

Hartchirurg/operateur in Zwolle: Oost Europese naam. Geen lid van de maatschap. Begin 2013 niet meer op de lijst vav cardiologie team Isala vermeld. Waarschijnlijk niet tot de maatschap toegelaten.

1e probleem eerste dag na hartoperatie: bloedwaarden niet goed.

2e probleem: dag daarna longembolie. Uit later onderzoek bij MST Enschede afdeling hematologie bleek dat mijn bloed géén klontering verschijnselen vertoonde.

3e probleem: medicijnen voorschrijvende cardioloog (nog steeds verbonden aan het Isala) geeft telefonisch zonder controle van mijn dossier aan Trombosedienst instructie alle medicijnen per begin december 2009 te staken. Controlecheck mijnerzijds bij huisarts: waarom geen aanvullend medicijn? Antwoord: als Isala het zegt dan is dat zo.

Gevolg: kerstnacht 2009 hartinfarct.

Snelle succesvolle ingreep door MST Enschede na 170 km hard rijdende ambulance met een rit over licht beijzelde A1.

De lucht van verbrand banden rubber drong door in mijn neusgaten toen ik uit de ambulance werd gerold.

4e probleem: juni 2010 constateerde ik onlogische vermoeidheid. Opname MST. Conclusie, levensgroot op plasma scherm te zien: één omleiding was geen omleiding maar een misleiding. Plaatsing stent plus levenslang 7 medicijnen!

5e probleem: chirurg/operateur heeft in mijn linkerbeen de aders weggehaald voor de omleidingen maar dit heeft een langzaam toenemende vocht onbalans veroorzaakt die steeds erger wordt. Dik linkerbeen, steken.

Kosten 1e hartoperatie 18.000 euro. Kosten alle navolgende ingrepen en levenslange medicijnen ca. 25.000 euro.

De slecht functionerende chirurg/operateur heeft nooit 1 seconde aandacht aan mij als (ex)patiënt besteed na de operatie.

De verkeerd medicatie voorschrijvende cardioloog schreef een brief van 2 kantjes aan mijn dochter.

Zij stuurde de brief door naar de Trombosedienst. Hun commentaar: kulverhaal.

Die specialist verklaarde wel dat hij voor patiënten uit de verschillende regio’s verschillende controlesystemen had.

Dit ging hij nu uniformeren.

Vraag: heeft het zin een klacht bij de Inspectie Gezondheidszorg in te dienen?

Antwoord: nee. Want de directeur van die inspectie heeft de laatste jaren 2 x zijn gezicht bij tv- nieuwsprogramma’s laten zien. Hij vertoonde steeds een lachend gezicht bij pijnlijke vragen over onnodige overlijdensgevallen in Nederlandse ziekenhuizen. Hij verklaarde de laatste keer: “Als wij alle klachten willen onderzoeken hebben wij 10 x zoveel personeel nodig”. Hij bleef niettemin zijn salaris opstrijken en zijn functie vervullen: geen vuiltje aan de lucht. Het was toch niet zijn schuld dat ziekenhuizen fouten maken. Helaas maakte hij zelf de fout een falend controle systeem te handhaven en te sanctioneren door zijn aanblijven.

Alvast ontzettend bedankt!

Help mee en doneer

Met jouw donatie kunnen we 1,7 miljoen hart- en vaatpatiënten onafhankelijk blijven ondersteunen.