Nederlanders ervaren kerst tegenwoordig als minder stressvol dan zeven jaar geleden. Ook vinden ze het minder commercieel dan destijds.
Dat concludeert marktonderzoekbureau Trendbox uit een rondvraag onder 503 personen van 16 jaar en ouder.
In 2002 vond 80 procent kerstmis een commercieel feest, anno 2009 is dit gedaald naar 69 procent. Ook de 'veramerikanisering' van kerstmis neemt volgens de ondervraagden af.
Was tweederde van de Nederlanders het in 2002 nog eens met de uitspraak "Kerstmis in Nederland wordt steeds Amerikaanser", zeven jaar later onderschrijft zo'n 10 procent minder deze stelling.
Hulp en inzicht voor hartpatiënten en hun naasten
Onze zorgboeken Je hart, je leven staan vol met handige tips en duidelijke informatie voor hartpatiënten en hun naasten. Ze bieden steun en helpen je op weg naar een gezonder en fijner leven. Je kunt de boeken bestellen als papieren versie of e-book, los of allemaal tegelijk. Een must-have voor een gezond hart en een mooie toekomst!
Altijd op de hoogte blijven
Wil je altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws, tips en belangrijke informatie voor hartpatiënten en hun naasten? Met onze nieuwsbrief ontvang je regelmatig updates rechtstreeks in je inbox. Zo mis je niets en blijf je goed geïnformeerd! Meld je nu aan.
"*" geeft vereiste velden aan





Misschien ook interessant
Help mee en doneer
Met jouw donatie kunnen we 1,7 miljoen hart- en vaatpatiënten onafhankelijk blijven ondersteunen.