5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Roland
    Gast

Beste Herman,

voor mij is amiodaron het laatste middel dat mijn cardioloog voor zou kunnen schrijven als de tambocor die ik sinds 4 jaar slik niet meer zou werken. Vanwege de mogelijke bijwerkingen m.b.t. schildklier, longen en lever (ik ben behalve hartpatiënt ook bekend met long- en leverproblemen) is de keuze destijds op tambocor gevallen. Dit gaat gelukkig nog steeds goed.
    Er is op het forum al regelmatig over amiodaron geschreven. Ik hoop natuurlijk voor je dat ‘ervaringsdeskundigen’ gaan reageren maar je kunt ook in het zoekvenster, rechtsboven op deze pagina, ‘amiodaron’ typen en dan verschijnen er al de nodige links m.b.t. amiodaron.

Hartegroet,
    Annemarie

#80672 Reageer
    Bert Wulms
    Deelnemer

Heeft iemand ervaring met het (paardenmiddel) Amiodaron?  Dit medicijn is mij voorgeschreven omdat ondanks het gebruik/ uitproberen van div. middelen tegen atriumfibrilleren en enkele cardioversies zonder effect er geen verbetering optreedt. Maar als ik de bijsluiter doorlees, vraag ik mij af of het wel verstandig is om met dit medicijn te starten. Enkele forse en soms zelfs uiteindelijk dodelijke bijwerkingen die zouden kunnen optreden zijn o.a. longfibrose (onomkeerbaar), blindheid, schidklier en leverproblemen. Zou het middel niet erger zijn dan de kwaal?  Ik twijfel heel erg…..

#156905 Reageer
    catootje
    Deelnemer

Het is  echt een paarden middel en volgens de fabrikant mag het niet langdurig worden gebruikt,  ook ik heb  heel erg mijn best moeten doen een andere te krijgen, als het lang durig wordt gebruikt verliest het zijn werking lijkt het.. Ik ben toen overgestapt op wat nu heet flecainide.

#145551 Reageer
    myra
    Deelnemer

En een pulmonale venenablatie?

#145552 Reageer
    gerard1805
    Deelnemer

Dank voor beide reacties! Ik zal de inname van dit middel nog maar even " parkeren" en goed bedenken wat nou wijsheid is, want ik blijf er niet gerust op. Wat de ablatie betreft, volgens mijn cardioloog  is de kans op succes bij mij klein, maar misschien wat groter als ik eerst  een periode Amiodaron ga gebruiken……

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: Amiodaron en atriumfibrilleren
Je informatie:

Amiodaron en atriumfibrilleren - Hartpatiënten Nederland
dinsdag 5 september 2017
Onze zorgboeken

Hulp en inzicht voor hartpatiënten en hun naasten

Onze zorgboeken Je hart, je leven staan vol met handige tips en duidelijke informatie voor hartpatiënten en hun naasten. Ze bieden steun en helpen je op weg naar een gezonder en fijner leven. De boeken zijn binnenkort beschikbaar als papieren versie en e-book.

Heb je vragen of wil je alvast je interesse doorgeven? Neem contact met ons op.

Neem contact op

Altijd op de hoogte blijven

Wil je altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws, tips en belangrijke informatie voor hartpatiënten en hun naasten? Met onze nieuwsbrief ontvang je regelmatig updates rechtstreeks in je inbox. Zo mis je niets en blijf je goed geïnformeerd! Meld je nu aan.

"*" geeft vereiste velden aan

Yvonne
Donna
Alvast ontzettend bedankt!

Help mee en doneer

Met jouw donatie kunnen we 1,7 miljoen hart- en vaatpatiënten onafhankelijk blijven ondersteunen.