4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Bert Wulms
    Deelnemer

Ach, ja. Ik heb eenmaal een ervaring gehad in het ziekenhuis, toen ik een open
    hartoperatie heb gehad. Men zegt, dat ik het gedroomd heb, maar ik weet het zeker:
    midden in de nacht na de operatie viel ik van mijn bed en kwam terecht op een
    enorme hoop slangen en andere angstaanjagende reptielen. Ik wist zeker, dat het waar gebeurd was, maar men zegt, dat het een droom geweest moet zijn. En dat lijkt me eerder waarschijnlijk, dan dat ik een BDE zou hebben gehad.

Harm de Vos

#143915 Reageer

Harm de Vos schrijft:
    [quote]Ach, ja. Ik heb eenmaal een ervaring gehad in het ziekenhuis, toen ik een open
    hartoperatie heb gehad. Men zegt, dat ik het gedroomd heb, maar ik weet het zeker:
    midden in de nacht na de operatie viel ik van mijn bed en kwam terecht op een
    enorme hoop slangen en andere angstaanjagende reptielen. Ik wist zeker, dat het waar gebeurd was, maar men zegt, dat het een droom geweest moet zijn. En dat lijkt me eerder waarschijnlijk, dan dat ik een BDE zou hebben gehad.

Harm de Vos[/quote]

Ik zou het geen droom noemen Harm, en zeker geen BDE, maar gewoon een regelrechte nachtmerrie ….. :)

Lisa.

#147905 Reageer
    Carotee
    Deelnemer

Inmiddels weer begonnen in het boek van Pim van Lommel, Eindeloos Bewustzijn. het eerste BDE verhaal gaf al zoveel herkenning, een bde tijdens een bevalling met veel (onopgemerkt) bloedverlies. Ik hield er wel een prachtige dochter aan over.
    Het is geen makkelijk te lezen boek, maar ik ga me er doorheen worstelen, steeds een stukje. Ik begrijp mezelf hierdoor beter, tenminste dat hoop ik maar. Zodat het me weer kracht geeft voor de toekomst.

#153782 Reageer
    berna43
    Deelnemer

Hallo lotgenoten,

Ik vond het heel herkenbaar .
    Ik kreeg in maart 2006 een bypassoperatie met 4 omleidingen.
    En ja ik was ook even boven mijn lichaam en zag hoe ze daar met mij bezig zijn geweest.
    Ook heb ik mijn moeder gezien zei is in 1979 overleden .
    Ze
    zei toen tegen mij je hoeft niet bang te zijn …………….
    En toen ik bij kwam lag ik op ic kwam er een cardioloog naast mij staan hij keek mij aan
    en riep naar de zuster ZET DIE MORFINEPOMP ZACHTER………
    Dit komt vaak terug in mijn dromen ,wat als ik te veel morfine had gehad ?
    Dan had ik hier nu niet meer gezeten .
    Ik denk daar nog vaak aan ook dat ik nu in reserve tijd leef.
    Ja ik heb daarna nog veel dingen mee moeten maken .
    Zo ben ik in 2010 ,2011,2012 gedotterd.
    IK was deze week op controle bij de cardioloog en alles was goed.
    Hartfilmpje echo ,bloeduitslagen mag over 1 jaar terug komen .
    Nou ik hoop dat dit zo is ……………

word vervolgd Berna

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: BDE
Je informatie:

BDE - Hartpatiënten Nederland
vrijdag 15 mei 2009
Onze zorgboeken

Hulp en inzicht voor hartpatiënten en hun naasten

Onze zorgboeken Je hart, je leven staan vol met handige tips en duidelijke informatie voor hartpatiënten en hun naasten. Ze bieden steun en helpen je op weg naar een gezonder en fijner leven. De boeken zijn binnenkort beschikbaar als papieren versie en e-book.

Heb je vragen of wil je alvast je interesse doorgeven? Neem contact met ons op.

Neem contact op

Altijd op de hoogte blijven

Wil je altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws, tips en belangrijke informatie voor hartpatiënten en hun naasten? Met onze nieuwsbrief ontvang je regelmatig updates rechtstreeks in je inbox. Zo mis je niets en blijf je goed geïnformeerd! Meld je nu aan.

"*" geeft vereiste velden aan

Yvonne
Donna
Alvast ontzettend bedankt!

Help mee en doneer

Met jouw donatie kunnen we 1,7 miljoen hart- en vaatpatiënten onafhankelijk blijven ondersteunen.