1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Bert Wulms
    Deelnemer

Hallo allemaal,

Ik ben sonja 40 jaar en een alleenstaande moeder van een bijna 18 jarige zoon.
    20 oktober 2010 heb ik voor het eerst gemerkt dat ik een hartprobleem had doordat ik op die dag een infarct kreeg. Ik had zelf gelukkig snel door dat het helemaal mis was en heb zelf een ambulance laten komen. In de ambulance kreeg ik mn eerste hartstilstand, gelukkig kon ik de plek niet beter hebben uitgezocht. Na anderhalve minuut kwam ik bij in de crashkamer van het ziekenhuis, al vechtend me verpleegkundigen en cardiologen.
    Vanuit daar werd ik direct doorgebracht om gecateteriseerd te worden, tijdens dit gebeuren scheurde een ader waardoor ik weer een harststilstand kreeg. Na 2 keer gereanimeerd te zijn met hartmasage en shocks is er besloten om mij direct te opereren en zodoende heb ik nu 2 omleidingen. Ik hoef denk ik niet te vertellen dat mijn hele wereld even op zn kop staat. Lichamelijk weet ik dat ik in orde ben nu, ook al moest ik na 4 dagen thuis te zijn geweest het ziekenhuis weer in wegens atriumfibrileren. Dit is onder controle gekregen met medicatie. Geestelijk ben ik op dit moment een wrak en worstel daar nog t het hardst mee eigenlijk. Natuurlijk moet alles eerst een plek vinden en moet ik aan mn herstel werken maar ik vindt dit toch wel het moeilijkste wat ik ooit gedaan heb.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
Reageer op: even voorstellen
Je informatie:

even voorstellen - Hartpatiënten Nederland
zondag 7 november 2010
Onze zorgboeken

Hulp en inzicht voor hartpatiënten en hun naasten

Onze zorgboeken Je hart, je leven staan vol met handige tips en duidelijke informatie voor hartpatiënten en hun naasten. Ze bieden steun en helpen je op weg naar een gezonder en fijner leven. De boeken zijn binnenkort beschikbaar als papieren versie en e-book.

Heb je vragen of wil je alvast je interesse doorgeven? Neem contact met ons op.

Neem contact op

Altijd op de hoogte blijven

Wil je altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws, tips en belangrijke informatie voor hartpatiënten en hun naasten? Met onze nieuwsbrief ontvang je regelmatig updates rechtstreeks in je inbox. Zo mis je niets en blijf je goed geïnformeerd! Meld je nu aan.

"*" geeft vereiste velden aan

Marly
Yvonne
Alvast ontzettend bedankt!

Help mee en doneer

Met jouw donatie kunnen we 1,7 miljoen hart- en vaatpatiënten onafhankelijk blijven ondersteunen.