5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Bert Wulms
    Deelnemer

Hoi,

Ik ben een 45 jarige vrouw en had al een hele tijd klachten in de nacht van wakker schrikken met wat ik dacht het gevoel dat ik geen lucht kreeg en een snelle pols. Heb een slaaponderzoek gehad ivm apneu, maar dat bleek het niet te zijn. Ben doorverwezen naar de cardioloog en daar kwam uit een echo dat ik mitralisklepprolaps heb, is aangeboren. De pompfunctie van mijn hart is nog goed.
    Ik kreeg een event recorder mee voor 3 weken, zijn bijna om, om te kijken wat er gebeurt als ik klachten heb in de nacht of overdag. Vannacht weer wakker geworden met nu wel een hele snelle pols van ongeveer 140/150, regelmatig. Dit gebeurt altijd tijdens de rem-slaap als ik aan het dromen ben. Na ongeveer 10 minuten zakte het ritme weer af naar ongeveer 80. Vind het heel eng, ben bang om weer te gaan slapen. Dit gebeurt vrijwel iedere nacht, maar het is de eerste keer dat het ritme zo snel was, normaal is het ongeveer 110. Herkent iemand dit???

groetjes Mieke

#145285 Reageer
    Marilene
    Gast

Ja hoor, heel herkenbaar. Wens je een snel en goed herstel.

Hartegroetjes
    marilene

#156092 Reageer
    Roland
    Gast

Hallo Jan,

welkom op het forum waar genoeg lotgenoten te vinden zijn.
    Je zit momenteel dus in een erg onzekere periode, zeker door het feit dat er al meerdere familieleden zijn overleden. Hopelijk brengt het genetisch onderzoek duidelijkheid en wordt er een behandelplan opgesteld.
    Ik heb zelf niet de ervaring dat er te weinig tijd voor me genomen wordt. Vanmiddag ben ik nog op controle geweest. Ik had wat vragen opgeschreven en die heb ik met mijn cardioloog doorlopen. Indien nodig kan ik ook met vragen via de mail bij hem terecht en bij de ICD-verpleegkundige.
    Misschien is het een idee om de eerstvolgende keer dit met je arts te bespreken. Gaat je vrouw met je mee? 2 Horen toch meer dan 1.

Heel veel sterkte in het onderzoekstraject.

Hartegroet,
    Annemarie

#156093 Reageer
    Lotje
    Gast

Hallo Jan,
    Welkom op het forum.
    Fijn dat jij je hebt aangemeld.
    Als je vragen hebt kun je die altijd stellen en meestal is er wel een “ervarings”deskundige.
    Ik heb aan jou ook een vraag over het genetisch onderzoek. Is het goed dat ik je een privéberichtje stuur?
    Groetjes, Lotje.

#156094 Reageer
    Jancar
    Gast

Hallo Lotje,

Is goed hoor (prive berichtje)

Jan

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: Hallo allemaal
Je informatie:

Hallo allemaal - Hartpatiënten Nederland
zaterdag 20 februari 2010
Onze zorgboeken

Hulp en inzicht voor hartpatiënten en hun naasten

Onze zorgboeken Je hart, je leven staan vol met handige tips en duidelijke informatie voor hartpatiënten en hun naasten. Ze bieden steun en helpen je op weg naar een gezonder en fijner leven. De boeken zijn binnenkort beschikbaar als papieren versie en e-book.

Heb je vragen of wil je alvast je interesse doorgeven? Neem contact met ons op.

Neem contact op

Altijd op de hoogte blijven

Wil je altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws, tips en belangrijke informatie voor hartpatiënten en hun naasten? Met onze nieuwsbrief ontvang je regelmatig updates rechtstreeks in je inbox. Zo mis je niets en blijf je goed geïnformeerd! Meld je nu aan.

"*" geeft vereiste velden aan

Marly
Donna
Alvast ontzettend bedankt!

Help mee en doneer

Met jouw donatie kunnen we 1,7 miljoen hart- en vaatpatiënten onafhankelijk blijven ondersteunen.