1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Bert Wulms
    Deelnemer

Nadat dr. Penn in 2003 bij mij op 46-jarige leeftijd een mechanische aortaklep (St. Jude, 21 mm) heeft geplaatst nadat mijn eigen klep ineens was geen lekken en ik dacht: “zo, gerepareerd, nou ben ik er vanaf”, bleek mijn lichaam de laatste 2 jaar ineens littekenweefsel aangemaakt te hebben waardoor de klep te nauw werd en j.l. mei vervangen moest worden. Tja, nu kon ik niet meer ontkennen dat ik toch echt hartpatiente was.

De eerste klep was al vrij klein, 21 mm, dus mijn behandelend cardiologe in Boxmeer verwachtte dat men nu een grotere klep zou plaatsen.

Ivm plaatsgebrek is echter een nog kleinere klep geplaatst: St. Jude 19 mm. Omdat er nogal wat complicaties zijn opgetreden bij deze operatie, (aneurysma aorta waardoor 2e operatie zelfde dag noodzakelijk was en vervolgens totaal AV-block, zodat 2 weken later ook nog een pm DDD werd geplaatst) maak ik me nu wat zorgen voor het geval mijn lichaam nog een keer littekenweefsel gaat aanmaken. Niemand kan mij natuurlijk vertellen of dat gaat gebeuren of niet.

Zijn er mensen die dat al eens meegemaakt hebben? Ik hoor het graag.

Groeten,
    Francie.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
Reageer op: Re-operatie mechanische aortaklep
Je informatie:

Re-operatie mechanische aortaklep - Hartpatiënten Nederland
zaterdag 17 augustus 2013
Onze zorgboeken

Hulp en inzicht voor hartpatiënten en hun naasten

Onze zorgboeken Je hart, je leven staan vol met handige tips en duidelijke informatie voor hartpatiënten en hun naasten. Ze bieden steun en helpen je op weg naar een gezonder en fijner leven. De boeken zijn binnenkort beschikbaar als papieren versie en e-book.

Heb je vragen of wil je alvast je interesse doorgeven? Neem contact met ons op.

Neem contact op

Altijd op de hoogte blijven

Wil je altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws, tips en belangrijke informatie voor hartpatiënten en hun naasten? Met onze nieuwsbrief ontvang je regelmatig updates rechtstreeks in je inbox. Zo mis je niets en blijf je goed geïnformeerd! Meld je nu aan.

"*" geeft vereiste velden aan

Donna
Yvonne
Alvast ontzettend bedankt!

Help mee en doneer

Met jouw donatie kunnen we 1,7 miljoen hart- en vaatpatiënten onafhankelijk blijven ondersteunen.