- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 5 maanden geleden door Bert Wulms.
-
AuteurBerichten
-
Bert WulmsDeelnemer
Beste Mensen,
Ik wilde even een oproep doen voor mensen die willen sporten onder deskundige begeleiding van een CCU Verpleegkundige en een Sportinstructeur in Rijswijk en Den Haag en omgeving.
Kijk voor meer informatie op onze site..
[url=http://www.harten-zes.nl]Sporten voor (EX) hartpatienten[/url]
Groeten Willem van Dijk
sako1974GastHoi Peter,
Ik kan uit je berichten niet opmaken welke klachten je hebt m.b.t. hart, maar ik herken wel het erg moe zijn na het sporten. Ik heb van alles geprobeerd (BBB, joggen, zwemmen, fitness), maar kwam altijd ziek van de moeheid weer thuis.
De laatste maanden ben ik meer gaan wandelen. Van een heel klein stukje ging het langzaam aan beter en nu kan ik een paar kilometer aaneen lopen (in het begin niet denkbaar). Wel ligt het eraan of de pijn op de borst klachten aanwezig zijn of niet. Op dagen dat ik last heb hiervan, loop ik veel minder ver.
Ik hoop dat je iets kunt vinden qua beweging waar je je goed bij voelt en wat je leuk vindt!
Groetjes,
Saskia
JeterGastEen mechanische hartklep houdt in dat je bloedverdunners gebruikt. Hierdoor kun je geen contactsporten doen ivm risico op bloedingen.. Ofja, het kan maar is niet verstandig..
Buiten bovenstaande kun je wel bijvoorbeeld de olympische spelen winnen met hardlopen, zwemmen, fietsen.
MarcusGastHoi David,
Zeker kun je gewoon weer gaan sporten, maar idd contactsporten en duiken zijn geen aanrader ivm de bloedverdunning. Met een INR tussen de 2,5 en 3,5 doe ik mtb’en en zeker ga ik wel s hard op mijn plaat en kom ik blauw thuis, maar ja, zonder risico kun je niks. Neem echter wel de tijd om te herstellen, dat doe je maar 1 keer goed en luister goed naar je lichaam.
Ik heb ook al 5 jaar een kunstklep, waar ben jij geopereerd?Grtn !!!
David1987GastIk ben in het EMC geopereerd, helaas was dit niet echt een aanrader. Ik hoop in de toekomst weer te gaan voetballen, en het risico op blessure neem ik dan maar op de koop toe.
Mvg
David
JarnoGastIs ervoor jou ook zo weinig begeleiding met je sporten?
Ik heb sinds kort hartfalen opgelopen 4 maanden geleden. Wil het sporten ook weer opgaan pakken, volgens mij cardioloog was dit ook verstandig. Hij kon mij alleen niet vertellen wat er goed was of wat niet.
Tot nu toe heb ik nog niet iets gevonden waar ze mij begeleiding kunnen geven.Dus doe ik zelf maar wat
..::Jacob::..GastInderdaad zelf ben je je beste begeleider.
Je voelt hoever je kan gaan en vermoeid moet je er van worden anders heb je te weinig gedaan.JarnoGastIk gebruik een hartslag meter om te kijken dat mijn hartslag niet te hoog wordt, want dan ben ik direct uitgeput.
..::Jacob::..Gastin de kast met dat ding durf te leven!
JarnoGastGhehe grappige reactie, leef je zelf wel?
Ik ben nog geen 3 maanden uit het ziekenhuis en sta alweer in de sportschool.
Squat alweer met 80kg en deadlift alweer op 120kg.
Dit is echt niet veilig om zonder hartslag meter te doen..::Jacob::..Gastwat jij dus niet veilig vindt moet je niet doen.
Maar leven naar apparaten vind ik echt te ver gaan.
ben al meer dan 20 jaar hp maar laat zware klussen er echt niet om liggen, af en toe een keer over je nek en gewoon doorgaan :) .jorritsaaltink@hotmail.comGastZelf zit ik tussen operaties in. Daarom vind ik het lastig om een goede sport te vinden. Voordat ik patient was voetbalde ik. Weet iemand een sport die goed voor je is ondanks dat je rustig aan moet doen?
RolandGastCardio-fitness kan een optie zijn.
JeroenSGastHoe rustig is rustig volgens de artsen Jorrit? In een sportschool kan je alles op eigen tempo doen. Fietsen, loopband en crosstrainer zijn allemaal geschikte apparaten. Zelf ben ik na mijn operatie lessen (kick)boksen gaan doen op de sportschool; korte intensieve periodes afgewisseld met rustigere periodes. Misschien is dat iets voor na je volgende operatie.
Claudia1GastIk heb zelf iets heel anders, ik heb een infarct gehad en draag nu een s-icd onder mijn linkerarm.
Ik heb altijd gevoetbald en was niet van plan om dat op te geven.Uiteindelijk ben ik bij Livit in Rotterdam terecht gekomen voor een beschermkap. Ik heb samen met mijn werkgever een formulier ingevuld om via UWV de helft vergoed te krijgen. Als het glad is, er ligt sneeuw of het waait nogal, dan draag ik de kap.
Het voetballen zelf heb ik laten varen, ik ben eigenwijs en wil te veel, ik ben nu keeper.
De kap heeft mij zo’n vrijheid gegeven, niet te beschrijven wat ik voelde op het moment dat de kap klaar was.
Cardioloog in zowel Zwolle als Hoogeveen hadden niet verwacht dat ik naast werk, huishouden en kinderen, het sporten ook nog kon doen.
Sporten is mijn tijd, mijn moment dat ik even geen mama of vrouw van hoef te zijn.
-
AuteurBerichten